Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I11v58o 11F39r86a15n22t38i94š44e94k 9362938780346

Pane Hermánku, i takto může takový útok skončit:

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/199768/tomas-28-se-zeptal-proc-mu-nici-auto-agresor-38-ho-zbil-tak-ze-skoncil-na-voziku.html

+3/0
19.6.2013 8:22

M19i10c59h12a12l 39F50r39a83n51z 7403483711972

tak pan Hermánek svými příspěvky posunul meze mé trpělivosti zase o kousek dál. Dočetl jsem to, ale stálo to hodně přemáhání :-)

+2/0
18.6.2013 11:05

T59o91m19á33š 95C50h15r85a23s18t46n35ý 2718979469661

Žádné vězení či podmínku. Jednoduše stejný čas co útok trval, dát obránci na "oko za oko" na spoutaném útočníku.

+1/0
17.6.2013 11:09

I49v10o 20F60r70a68n82t82i67š73e71k 9172718550446

Mrkněte se (hlavně pan Hermánek) na tento odkaz:

http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A130611_347132_blogidnes&vlakno=61575887

Ten seminář jsem samozřejmě také absolvoval a napsané potvrzuji R^

PS: Právě tento advokát mj. nakonec po roce dostal z vazby pana Pavla Plisku tím, že u vyššího soudu dokázal jeho nutnou sebeobranu. Takže moc dobře ví o čem mluví.

0/0
16.6.2013 9:51

P73e73t66r 96H84á12l26a 6694826835146

Jak to je:

Fakt: Obránce se bude bránit.

Rozhodnutí: Útočník se rozhoduje, zda zaútočí.

Jak to vidí nespravedlnost:

Fakt: Útočník útočí.

Rozhodnutí: Obránce se rozhoduje, zda se bude bránit. Tohle je ale naopak a konečně to musí pochopit i soudci, že tím, kdo rozhoduje o průběhu boje, je útočník, a ne obránce.

+4/0
15.6.2013 12:26
Foto

K24v46ě93t65o13s78l41a46v 83S90p47u61r47n88ý 2337360490382

Stačilo maličkost, pokud se díváte na to video, tak jen milimetry chyběly ke zlomenému vazu a smrti napadeného. Rozhodně se to nestalo útlocitností útočníka, ale mimořádným štěstím oběti. Když k těmto dvoum případům přidáme případ zavražděné dívky, vyhozené z okna a s nevídanou brutalitou ubité musíme chápat, kde se v těch lidech bere tolik agrese. Mají pocit, že útočník, násilník, je prostě v našem státě chráněnou osobou a proto se neštítí ničeho.

+6/0
15.6.2013 6:51
Foto

J76i42ř77í 50H62e11r60m97á41n49e81k 4476822492770

Ty Vaše "milimetry". Jak to z toho videa poznáte? To by nepoznal ani soudní znalec. Ano, mladíci brutálně a zcela nepochopitelně zavraždili dívku. Takové věci se dějí všude na světě, v Německu třeba ještě kanibal sou oběť snědl. Ostatně v Rusku také.

Útočník v našem státě chráněnou osobou není, ale prostě není možné ho preventivně zmasakrovat, protože, co by bylo kdyby....

0/−8
15.6.2013 8:45
Foto

K85v64ě68t46o72s18l67a38v 39S18p60u82r35n14ý 2587940780892

No o vás se dá s úspěchem tvrdit, že jste expertem na vše. Víte jaký je rozdíl mezi odborníkem a expertem? Odborník ví všechno o ho... expert ho... o všem. Jako vy. Předvádíte to napříč všem diskusemi. Někdy si říkám, kde se to rodí, jestli je to vrozená, nebo získaná vlastnost. Někdy mám pocit, že je to nemoc, protože v Čechách je to až epidemie.

+5/0
15.6.2013 20:31
Foto

J29i53ř17í 70H45e94r41m64á51n80e10k 4956122532630

Zajímavé. Já jsem nikdy netvrdil, že z videa umím rozeznat milimetrové rozdíly mezi životem a smrtí. Stačilo, abyste napsal, že jste to myslel obrazně a byl by klid.

0/−3
15.6.2013 21:57
Foto

K21v69ě12t67o67s12l65a67v 74S49p21u53r50n77ý 2717360900852

stačilo nereagovat jako troll a možná by z vás všichni neměli srandu

+5/0
15.6.2013 23:41
Foto

J67i92ř29í 33H78e92r32m51á40n53e25k 4566392222570

A ještě lepší by bylo nepsat nesmysly, že?

0/−2
16.6.2013 0:09

V70i91k88t92o20r 32Š26e87d48i94v95ý 8836871240736

Nikoli preventivně zmasakrovat. Ale začít se bránit poté, co přes zřetelnou výzvu nepřestane útočit. A je jedno, s jakou intenzitou útočí - obrana musí být natolik účinná, aby byl útok zastaven.

+2/0
15.6.2013 21:03
Foto

J18i72ř15í 25H84e70r91m45á32n73e44k 4606342242580

S první větou souhlasím, s druhou již nikoli. Pokud se domníváte, že na intenzitě útoku nezáleží, tak to prosím nezkoušejte v praxi nebo si připravte teplé prádlo.

0/−2
15.6.2013 21:59

V91i80k41t91o47r 11Š43e11d92i57v70ý 8126451400976

Já vím, že soudy dávají přednost ochraně práv delikventů. To ale nic nemění na tom, že smysl má jen taková obrana, která zamezí pokračování útoku. Intenzitu obrany si tedy vybírá sám útočník.

+3/0
15.6.2013 23:17
Foto

J36i67ř52í 39H50e48r65m16á42n53e98k 4106532692450

Ano, svým způsobem určitě. Napadne li Vás někdo jen verbálně, neměl byste ho praštit klackem do hlavy. A analogicky k tomu i v dalších situacích.

+1/0
16.6.2013 0:08
Foto

J86i65ř63í 34H46e13r12m56á31n36e16k 4396132322370

Po půlnoci přičiním ještě jednu poznámku. Pokud někomu způsobím zranění, tak platím tzv. "regres", tedy náklady na léčení.

Můj kamarád kdysi, před asi 45 lety, srazil na motorce důchodce. Z hlediska zavinění byl čistý, i tehdejší VB uznala, že na smrti toho muže nenese vinu.

A najednou mu přišel přípis, že pojišťovna zaplatila pohřeb toho důchodce. Tak se šel poptat proč, když on tu smrt nezavinil. A odpověď zněla: Ta smrt nastala v důsledku provozu Vašeho vozidla. Dnes se tomu říká povinné ruční, dřív zákonné pojištění.

Takže, nějakých 112.000,- Kč není pokuta, ale regres.

0/−7
15.6.2013 0:22
Foto

K98v88ě10t91o75s18l92a81v 84S18p53u24r34n58ý 2927110420572

Jinými slovy půjčíte-li svou motorovou pilu sousedovi, je na vás, že si s ní uřeže nohu a budete jako vlastník pily platit ten svůj regres.... Zvrácená logika...

+4/0
15.6.2013 6:45
Foto

J32i21ř83í 46H80e15r60m33á64n94e17k 4246412362130

Pokud bude na tu pilu uzavřeno povinné ručení, tak určitě ano. Ale takové povinné ručení neexistuje. Existuje u dopravních prostředků a samozřejmě platí i v okamžiku, když řídil někdo jiný. Ovšem nesmí být podnapilý, se zákazem řízení atd.

Ale regres platíte, když úmyslně způsobíte zranění. Přece nechcete, aby to platila zdravotní pojišťovna.

0/−1
15.6.2013 8:48
Foto

K20v26ě10t20o53s76l68a77v 71S81p48u38r59n87ý 2327720420142

Vy asi netušíte, jaká moudra trousíte.

+2/0
15.6.2013 20:32
Foto

J95o55z98e26f 25C52h28o85c25h84o38l85á77č92e21k 8871307480764

Asi by bylo vhodné každému soudci, který podobně debilně rozhoduje, dopřát "školení" v této oblasti: počkat si, až půjde za domů z práce, a dát si s ním "cikánskou férovku". Možná by mu to pak došlo. ;-€ Rv

+15/0
14.6.2013 20:24
Foto

J11i31ř14í 54H51e15r73m98á66n32e73k 4756722432810

Mohl byste prosím specifikovat, v čem bylo to rozhodnutí soudu "debilní" a jak byste to rozhodl Vy? Máte usnadněnou úlohu, žádná ze stran se nemůže odvolat.

0/−4
15.6.2013 8:49
Foto

J37i39ř56í 20H10e83r67m34á90n53e92k 4436942702440

Mezi "zmlácením" bez následků (pro kameru) a zmlácením s následky není nepatrný rozdíl nýbrž propastný rozdíl. To prvé totiž není trestným činem vůbec.

0/−16
14.6.2013 19:18

I47v98o 11F34r64a13n73t51i53š73e20k 9772288290916

A když Vás zrovna mlátí, tak v tu chvíli fakt víte jestli ty následky mít nebudete, anebo Vám jde již o život? 8-o

+15/0
14.6.2013 19:25
Foto

J21i61ř22í 43H20e83r57m72á37n76e27k 4636782632970

Ael tady do toho motáte zcela jinou otázku a sice přiměřenou obranu nebo, správně řečeno "nutnou obranu, která není zjevně nepřiměřená". Ano, to je těžká otázka a každý se musí rozhodnout dlel svého nejlepšího vědomí s vědomí. Rozhodne li se tak, může skončit v nemocnici nebo dokonce na prosektuře a rozhodne li se onak, může skončit před soudem nebo dokonce v lochu.

0/−14
14.6.2013 19:58

I22v40o 13F94r87a35n75t71i19š26e33k 9642158660356

Já do toho nic nemotám - o ničem jiném to totiž není.

+12/0
14.6.2013 20:04

J73o88s15e70f 61Š80e80m82e37l33í63k 7509371950877

Původně jsem si myslel, že si jenom kompenzujete jistou nedostatečnost velkým a silným autem a stošedesátkou na dálnici, jak jste se tu opakovaně chlubíval.

Pak jsem kdesi četl, že děláte i vrátného a nakonec tady vidím, že vlastně rozumíte úplně všemu.

Gratuluju !

+9/−1
14.6.2013 19:27
Foto

J85i20ř72í 89H75e97r47m25á34n14e85k 4846502332930

Stošedesátka na dálnici je, pane Šemelíku, "pre malé děcká". Pořádní chlapi ....

0/−7
14.6.2013 19:54

J59a92n 67H70o50r53a 6730729918452

Pořádní chlapi dokážou přijmout odpovědnost za své činy a uvědomují si jejich dosah. Neporušují pravidla, která smysl mají (jako třeba omezená rychlost na dálnicích konstruovaných pro bezpečnou jízdu 130km/h) a uvědomují si, že násilí se může zvrtnout vždycky, i když plánuju jen profackování. Ti, kteří se spoléhají na to, "že se mu nic nestane a mě to projde", jsou prostě jen vyčůránci a měli by nést odpovědnost za své činy. Způsob obrany je na obránci a podle pravidla "vše se může zvrtnout" se má právo bránit tak, aby se mu nic nestalo. Nakládačka a kopance mohou končit smrtí. A proto měl ten syčák dostat trest v horní hranici sazby a povinnost vyplatit tučné odškodné.

+6/0
15.6.2013 1:25
Foto

J40i58ř30í 66H63e70r34m43á22n38e47k 4536422752590

Motáte několik věcí dohromady. Jízdou vyšší rychlostí na dálnici ohrožuje každý hlavně svoje papíry. Podívejte se na statistiku, kolik smrtelných nehod bylo způsobeno jízdou na dálnici nepovolenou rychlostí a kolik nepřiměřenou (špatné podmínky).

Ale trest musí být vždy úměrný způsobené škodě (zranění) a ne tomu "jak to vypadalo na videu" a co si o tom kdo myslí. A každý napadený se smaozřejmě může ba dokonce musí bránit. Ale ta obrana prostě nesmí být "zjevně nepřiměřená". Tak praví zákon a je třeba ho dodržovat.

0/−3
15.6.2013 6:51

I74v51o 89F46r57a94n95t42i13š39e14k 9572698350466

Počujte, Kefalín. A čo si vy predstavujete pod takým slovom, “zjevně nepřiměřená”?

+3/0
15.6.2013 6:59
Foto

J41i45ř98í 96H39e66r87m94á66n49e24k 4596162212640

Pod takým slovom si predstavujem, súdruh major, "zjevně nepřiměřená". A výklad toho pojmu je věcí zákonodárců, policie a soudů. Až se někdy dozvím, že ten pojem byl aplikován nesprávně, pak se ozvu. Ale zatím jsem to v současných příspěvcích nezaznamenal.

Je samozřejmě věcí názoru, zda píchat útočníky do břicha a do hrudi, ale já se v souladu s rozhodnutím soudu domnívám, že to zjevně nepřiměřené bylo.

Ostatně, celá ta historka je trochu podivná.. Proč se ten maník třeba v tom pokoji nezamkl, když měl strach? To se tak běžně dělá. A pokud by útočníci vyrazili dveře, pak by ta jeho obrana už nemusela být zjevně nepřiměřená.

0/−2
15.6.2013 8:42

P21e48t35r 93H89á77l32a 6814556875446

Takže podle vás je povinností oběti utíkat a zamykat se v pokoji? A oběť nemá právo se bránit, pokud útočníkům sama otevře?

Inu dobrá, řekněte mi svou adresu, někdy se u vás stavím a můžeme otestovat tento váš názor v praxi... (nejde o vyhrožování a pokud nebudete s testem souhlasit, nic vám neudělám, ale vážně by mě zajímalo, jestli si budete stát za svým, i když se to stane vám).

+4/0
15.6.2013 12:09
Foto

J62i87ř62í 33H66e76r73m85á90n15e18k 4426782302170

Povinnosti oběti neznám. Moje otázka zněla, proč se pachatel, tedy odsouzený, v tom pokoji nezamkl.Víte to nebo vaříte z vody?

0/−2
15.6.2013 13:17
Foto

K62v94ě78t17o79s45l35a91v 74S91p18u44r41n56ý 2637220260512

A proč by to měl dělat? Je to snad nějaká povinnost? Není snad spíše běžnou praxí neútočit, nebo snad máte pocit, že kdo se dobře nezamče, je vinen a zasluhuje exemplární test? Božínku to je materiál...!!

+4/0
15.6.2013 20:36

P51e32t35r 16H13á26l57a 6824426345736

Vy si neuvědomujete, že každé zbití může způsobit smrt. Stačí zlomené žebro - a to je při pořádné ráně pěstí hned - a úlomek vám může propíchnout plíci, a jelikož vám útočník nezavolá záchranku, umřete. Nebo takový úlomek nemusí být odhalem a docestuje až k srdci... nebo vnitřní krvácení, když vám natrhnou ledvinu, ale navenek to vypadá že jste v pohodě... nebo se sveze rána a místo do brady dostanete do krku a udusíte se (zamáčknutí ohryzku), nebo místo do čelisti do spánku (to jsou vážně centimetry). Podle vaší logiky by se ani obránce nesměl bránit, protože v momentě kdy se brání, tak útočník nemůže být jistý, kam ho zasáhne.

Pro mě prostě když mě někdo napadne a nepůjde o vyloženě pošťuchovanou.,.. Už se mi stalo několikrát, ve všech případech až na 3 stačilo udělat ramena a útočník si to rozmyslel, v jednom případu to po malém přetahování skončilo tak, že jsem útočníkovi roztrhl mikinu a dál už jsme to neřešili), v jednom byl agresor mou obranou natolik překvapen, že se na nic nezmohl, a ve třetím jsem našel zastání u okolních lidí. 

Ale v momentě, kdy mi bude hrozit smrt - což hrozí při KAŽDÉ ráně do obličeje (stačí blbě do nosu a může se vám střep zlomené kůstky dostat do mozku například), tak udělám okamžitě všechno, co bude v mých silách, abych útočníka zneškodnil, i když ty opravdu razantní techniky budou nejspíš znamenat smrt, nebo vážné zranění útočníka.

Je třeba si uvědomit, že OBRÁNCE NENÍ POVINEN SNÁŠET RIZIKO SMRTI, BYŤ BY BYLO I VELMI MALÉ.

+5/0
15.6.2013 12:19
Foto

J16i40ř91í 25H69e69r69m86á75n79e63k 4266622692580

V podstatě souhlasím, pouze nevím, co to je "velmi malé riziko". Tak třeba, pokud Vás někdo v žertu zatahá, mohlo by v krajním případě dojít k závažnému zranění, které by potenciálně končilo smrtí, že?

Mně je 65, aktivně jsem se v hospodě pral pouze jednou a výsledek byl ten, že útočník sice ležel na zemi a já stál, ale měl jsem plný obličej podlitin.

Takže, jakmile hrozila podobná akce, což bylo asi tak pětkrát, vždycky jsem vzal do ruky, co bylo po ruce, obvykle půllitr nebo židli a vyzval ho "tak pojď".

Nešel. Útočník totiž zásadně zmlátí toho, kdo se nebrání. Jakmile cítí nějaký odpor, nějakou možnost, že bude sám zraněn, z celé záležitosti vycouvá.

0/−2
15.6.2013 13:22

R73o67m39a54n 44B51í94l25ý 5370785845367

Ty si vůl

0/0
26.8.2013 11:40

P87e74t90r 32H62á91l67a 6104856775516

Už jednou jsem vám nabízel, že váš přístup otestujeme v praxi - neodpověděl jste. Tehdy jste tvrdil, že dokud je někdo fyzicky schopný klepat na dveře, tak není napadení tak hrozné. Opět vám tedy navrhuji, že vás budu bít, dokud nebudete neschopný zvednout ruku k zaklepání na dveře, a pak si o tom můžeme popovídat, jak jste se cítil, a jestli už jste změnil názor.

+3/0
15.6.2013 12:05
Foto

J26i85ř93í 51H39e74r70m68á18n53e42k 4676832242130

Hezká myšlenka, ale zapomněl jste, že ten poškozený také musel k těm dveřím dojít. Ale toto své stanovisko jsemochoten revidovat.

0/−1
15.6.2013 13:24

I78v39o 63F44r75a86n90t83i42š97e10k 9882418630696

Davide, jako vždy zcela dokonale popsaná pseudohumanistická realita ... bohužel ;-€

+7/−1
14.6.2013 19:16
Foto

J12i57ř87í 88H86e38r57m56á53n84e62k 4176262282440

Amatérské hodnocení a srovnávání rozsudků v různých kauzách, ke kterému nemají ani potřebné podklady a ani požadovanou kvalifikaci, je úděsné.

Pokud to já mohu komentovat, tak v tom prvním případě v Jeseníku (video jsme neviděl) si pachatel udělal z oběti "fackovacího panáka", aniž by mu vážně ublížil. To by pak byl odsouzen za těžké ublížení na zdraví, což nebyl.

V tom druhém případě si myslím, že odsouzený Polák měl štěstí. Byly uplatněny všechny polehčující okolnosti. A upřímně řečeno, těžko uvěřit, zda mu šlo o život. Spíš ne, jen měl "dostat na budku", myslím si. A tam je nůž tak trochu nepřiměřený. Kdyby měl smůlu, tak vyfasuje pokus o vraždu a nějakých šest let natvrdo.

0/−20
14.6.2013 17:39

R41a32d47k48o 87M87i70k31u43l74i38č 9943199187413

kde se setkáme? já si z vás udělám fackovacího panáka, nebojte, nic se vám nestane. pak vás předám kámošům, dají vám na budku. pak zavoláte policajty a ti to vyřeší blokovou pokutou. ok?

+12/0
14.6.2013 17:46
Foto

J73i80ř36í 54H82e40r20m94á34n26e50k 4806162902900

Co to melete za nesmysly? Trest je vždy podle skutku a nikoli podle fantazie internetových diskutérů?

0/−14
14.6.2013 17:50

R34a82d67k24o 63M68i65k92u25l81i23č 9853669557213

víte, právě jste nám sdělil, že můžeme kohokoli defacto jen tak seřezat, když se mu nic nestane. to má smysl?

+10/0
14.6.2013 17:52
Foto

J98i62ř47í 44H53e87r36m88á73n60e11k 4226522232710

Nic takového jsem neřekl. Pokud si dobře pamatuji, tak za ten Jeseník padla tříletá podmínka. To je Vám málo? S takovým trestem by ani nespadl do amnestie.

0/−11
14.6.2013 17:58

R46a89d24k52o 83M13i22k50u93l77i15č 9253429387113

mezi zmlácením bez následků a s následky je velmi malá hranice. já to video viděl a tam byl zázrak, že ho nezabil. a bylo to na veřejnosti, viděli to děti a natočila mp kamera. a za to vlastně ŽÁDNÝ trest. to už nebyla hospodská nebo zhrzená držková, ale normální nepodařená likvidace. nevim, co ten soudce ještě chtěl, aby ho zmrzačil a pak by mu možná dal flastr?

A VY nám tady bude vykládat NESMYSLY, že se mu skoro nic nestalo, aniž byste tto viděl a k tomu kritizovat amatérské hodnocení? jste trapný.

+13/0
14.6.2013 18:07
Foto

J26i33ř37í 78H14e51r28m68á55n46e45k 4556772502130

Především autor článku nic neviděl.

0/−13
14.6.2013 19:01

R66a52d49i11m 19V75a94l52e12n37č94í49k 1958500753829

Jste těžce duševně nemocný člověk. Přeji Vám, aby si z Vás někdo udělal fackovacího panáka, nebo aby jste jen "dostal na budku". A modlete se, aby Vám při tom neprotrhli ledviny, nezpůsobili embólii v mozku a podobně. Teprve potom podle Vašeho názoru může nastoupit přiměřená obrana, ale to už je pozdě...

+3/0
14.6.2013 22:27
Foto

J21i56ř44í 58H83e88r24m44á67n94e71k 4546952462670

Nechte si prosím své diagnózy pro někoho, kdo to potřebuje. Všude na světě se takováto věc soudí nikoli podle dojmu ze rvačky nebo z "profackování", ale podle toho, jaké škody na zdraví nastaly.

Ano, mnohdy se posuzuje i jaké škody nastat mohly, ale díky šťastným okolnostem nenastaly. Ale pak to musí být podložené a to nikoli nějakou amatérskou úvahou.

0/−3
14.6.2013 23:54

M65a72r52e74k 47Z71e91l36e91n50y 1386846758753

uz jsem vam rekl, ze lzete. vsude na svete ne

+2/0
15.6.2013 3:27



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.