Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a90r61e24k 85O26n58d68r66á88š58e39k 1370840209298

Dobrý článek. Většina těch odpůrců zbraní neví nic o problematice a jejich odpor k legálně drženým zbraním je odrazem jejich negativních emocí.

+7/−1
6.7.2017 9:08

V39o43j26t82ě70c35h 23R68ů56ž68e72k 1547412714602

Nerozeznají samopal od Pistole.

0/0
6.7.2017 19:57

V19l11a57d50i11s69l42a91v 28S61v17o19b56o40d33a 7350175495409

Máte pravdu, jeden náš spoluobčan zbraň použil proti domnělým pachatelům zla - stalo se to v Uherském Brodu.8-o

0/−6
6.7.2017 6:12

M80i21c52h22a77l 16F76r91a67n27z 7523133371942

zkuste si ten článek přečíst a nejít hned hejtovat do diskuse...

+3/0
6.7.2017 11:40

P38e48t38r 78S44k18ř58i96v51a97n 3303628258

Každý diskutující který chce regulovat zbraně by měl nejdříve napsat proč on nemůže mít ZP(záznam v rejstříku,zdraví atd). Takto vypadnou bijci co razí heslo když to nemohu mít já tak nikdo. Dále pak solární argument "zbraň bude mít každý, bude to tu jak na divokém západě" . Zde se jedná o naprostou lež, podmínky získání ZP se nemění, stále bude více jak polovina žadatelů odcházet s nepořízenou.

Další lež která je velmi oblíbená "čím méně zbraní tím je daná společnost/země méně ohrožená". Připomenu, že v Rusku prakticky nejde vlastnit zbraň, a připadá vám Rusko bezpečné ? Nebo Británie, zde nesmíte mít ani šroubovák a není to nic platné. A Mexiko, zde opět nejde vlastnit legálně zbraň a jak je tam panečku bezpečno.

A poslední argument patří do kategorie supersluníčkových, "zbraně patří do rukou jen profesionálům, běžný uživatel akorát někoho zastřelí", musíte to napsat Izraelcům, napište že vy o tom víte víc než národ co s terorismem bojuje od svého vzniku. A co se týká manipulace se zbraní, potkávám policisty na střelnici pravidelně. Jedná se o individuální trénink se svou zbraní za své peníze. Protože běžný policista má nastříleno daleko méně než běžný uživatel který má střelbu jako koníček.

+10/0
5.7.2017 21:09

V65o38k32o42u64n 15V10l89a48d66i87m78i43r 8332778739738

Pripada mi to, ze 50 let v minulem stoleti smeli mit zbran jen ti privilegovani a jista cast tohoto naroda chce i nadale k tem privilegovanym patrit. I kdyz by si nejspis s tou zbrani ublizili sami.

+1/−11
5.7.2017 20:09

P75e58t79r 24F28u90k93a 8553726400805

Už pár desítek let držení zbraně není v naší zemi privilegiem. Výborným aspektem naší legislativy jsou objektivní kritéria pro získání ZP:

Bezúhonnost, spolehlivost, zdravotní způsobilost, odborná způsobilost.

Odborná způsobilost není lehká, ale podmínky jsou fér. Pokud toto dokážete splnit, nic vám nebrání zbrojní průkaz získat.

Jestliže vám ale držitelé zbraní připadají jako nedosažitelná skupina, které z těchto kritérií nesplňujete?

+2/0
7.7.2017 0:09

M83i68c54h91a24l 90S20v62o45b83o86d96a 5368148886811

Já osobně - jako laik - bych ocenil kdyby s ukotveným právem byla ukotvená povinnost účastnit se akčních střeleb s momentem překvapení pro všechny,co ji chtějí nosit na veřejnosti- nejen pro skalní příznivce.

Nevím jaký to má název,ale jde o simulace přepadení a vy se nejen bráníte odzbrojení, ale také bráníte okolí v případě přepadení. Kdy vytáhnout zbraň hned,kdy ji nechat schovanou a čekat na lepší příležitost.

Nebo jako součást obranné složky státu povinnost účastnit nějakého časově omezeného vojenského cvičení.

Potom moje laická důvěra bude jiná. 65% úspěšnosti pro mě není číslo,které stojí za řeč. Chápu,že riziko těch zbylých 35% je stejné jako riziko nehody na silnici, nebo přechodu pro chodce,ale není to pro mě argument k chlácholení.

0/−4
5.7.2017 20:05

P50e10t10r 83M80u33n76z31a71r 1825101479476

No mě přijde 65% úplného úspěchu a 80% dohromady s částečnými úspěchy docela dost. Jinak bych ale zase tolik těmi procenty neoperoval, jde i o to, že vybrané případy jsou v podstatě náhodný výběr a navíc bude určitě chybět hromada případů, kdy stačila pohrůžka použitím zbraně, aby se útočník stáhl. Tyto případy totiž nejsou v podstatě medializované.

+5/0
5.7.2017 20:45

M37i85c91h74a28l 16S79v21o94b64o52d22a 5248378896871

Naprosto vám rozumím a souhlasím s vámi. Je to stejně relativní číslo jako počet viníků autonehod z řad silničních pirátů,kteří bourali a kloboučkářů, kteří bráněním v předjíždění nepřímo způsobili nehodu a také se kloboučkáři ve statistikách neuvádějí,protože pojem bránění v předjíždění nikdo při jízdě nedokáže.

To co jsem napsal bude požadavek široké laické veřejnosti, podobně jako požadavek na zpřísnění nároků pro získání a držení řidičáku.V obou případech (zpřísnění nároků pro nošení zbraně na veřejnosti,získání a držení řidičského průkazu) jsem pro.

0/0
6.7.2017 7:59

J60a52n 20H39a19v53r55á72n55e10k 9600909326

Píšete celkem rozumně. Proto mi, prosím, vysvětlete, jaký je důvod zpřísňovat požadavky na nošení zbraně na veřejnosti.

Zpřísňování ŘP bych chápal - řidičák u nás dostane opravdu téměř každý, kdo o něj požádá, a značná část lidí jezdí čím dál bezohledněji - což se statisticky asi těžko dokazuje, ale všichni to vidíme denně kolem sebe.

To ale zdaleka neplatí o ZP a jeho držitelích. Nebo Vy máte k dispozici nějaké alarmující statistiky zneužití či nehod s legálně drženými zbraněmi? Pokud ne - o čemž jsem přesvědčen - proč tedy zpřísňovat systém, který v současné podobě evidentně nevede k žádným statisticky významným problémům?

Aby bylo jasno, mně nepřijdou podmínky pro nošení zbraně na veřejnosti nijak zvlášť přísné, a dovedl bych si je představit přísnější. Ale proč se vůbec namáhat takovými úpravami, když to prostě NENÍ problém? Proč plýtvat časem na vymýšlení zpřísnění a proč komplikovat život lidem, s nimiž žádné (statisticky významné) problémy nejsou?

+1/0
12.7.2017 19:42

M29i40c89h72a25l 17S97v94o32b18o96d18a 5698548446561

Mě jde spíš o ten výcvik a reflex. Právě ta současná bezohlednost a nízký pud sebezáchovy vede k tomu,že dneska není problém odzbrojit i policajta, pokud je útočník fyzicky zdatný a zná také chvaty na boj zblízka. Pak mu jen stačí moment překvapení. Nebo když se k němu nedostane na dosah ruky,stačí sněhový hasičák. Když na zbraň použijete hasící médium o -7O stupních,pak si klidně před tu hlaveň stoupnu a počkám na výstřel.

Je hezká znalost zákonů, účast na bezpečnostních školení a povinné střelby na střelnici,kvůli zacházení,ale když vás někdo přepadne na ulici,kolik z dnešních 300 000 držitelů bude schopno se ubránit krádeži zbraně? Kolik sekund trvá vytažení z pouzdra,natažení a odjištění?

0/0
14.7.2017 9:40



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.