Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J14a63n 58H94o18r25n21í40k 6663427145347

Zajímavý článek, díky za osvětlení souvislostí R^.

0/0
7.12.2018 9:34

K92a42t86e76ř57i36n14a 38F28a51r87o11n41o98v71á 9482357279934

Samozřejmě karma. Mezi lidma se vytratila hrdost na to, že jsou občany této země a mnozí nemají vůbec chuť nic bránit. Zvláště mladí by potřebovali trochu toho výcviku a kázně. [>-]

+1/0
7.12.2018 7:25

J84i43r19i 25B95e35c79v57a32r 7952219336

Já bych -na rozdíl od autora- byl pro ZVS. Samozřejmě ne 2letou, ale řekněme půl roku by mladým (mnohdy pohodlným a fyzicky neschopným) mužům jen prospělo!

0/0
7.12.2018 8:46

J81a73n 47P66a40v17e17l 8183912138106

Takže chcete ničit život buzerací ostatním, jen pro své uspokojení. Hm, tohle něco vypovídá o Vás.

0/0
7.12.2018 9:04

S15t20a30n70i27s60l88a16v 11J48a89h26o32d61a 3435251380315

Extrémismus, "Putinova pátá kolona", "Spolek pro střílení migrantů"?!

Dál člověk ani číst nemusí a bezpečně ví, že se jedná o příspěvek z hlavy vymyté globalisticko-neomarxistickou propagandou. ;-)

0/−4
6.12.2018 20:20

J19i20ř53í 83T41i71n14t16ě29r24a 6250389163700

Pane Jahodo,

na tom co napsal David Karásek jsem neshledal cokoliv globalisticko-neomarxistického.

+5/0
6.12.2018 21:25

V12i69k71t58o64r 28Š72e49d40i92v20ý 8286711520756

Písmenka sice znáte, když ale nerozumíte sdělení v textu obsaženému, stejně jste vlastně negramotný.

+2/0
6.12.2018 23:09

M48i79c28h10a16l 53Š22t83a81j58n86r55t 4884391782957

Ono to bohužel většinou vypadá tak, že lidi, co byli skvělí domobranci, necítí potřebu něco takového budovat.

0/0
6.12.2018 20:08

J57i63ř57í 54T28i55n24t11ě22r92a 6120499503230

?

0/0
6.12.2018 21:40

M23a48r87e55k 73T84r45i94z52u40l26j95a19k 8840986727427

Karma R^

Velmi dobrý popis problematiky.

Vzpomněl jsem si na relativně nedávnou kauzu s údajným "konzulátem Doněcké republiky", který se zčistajasna zjevil v Ostravě. Za jeho založením stál spolek s nějakým takovým názvem jako "Domobrana v České republice". Bylo to tuším tak zhruba 4 roky pozpátku, nepamatuji si to přesně. Pak už jsem to dál nesledoval a nevím, jak se to vyvinulo.

+5/−1
6.12.2018 20:07

V85o79k36o45u23n 65V30l59a49d48i13m58i88r 8632388629128

Libi se mi jak vselijaci ti "demokrate" s jejich primou demokracii ci jak to nazyvaji neprijdou s prikladem Svycarske armady.

+1/−1
6.12.2018 19:23

P71e54t76e46r 76N56e16š50v87a41r78a 8678676362367

Obávám se, že vám uniklo to nejpodstatnější. ČR má neblahé zkušenosti z minulosti. Armáda podléhala a podléhá politickému velení a je budována pyramidálně hierarchickou strukturou, která je extrémně zranitelná zradou nejvyššího velení. Jak v roce 1938 tak v roce 1968 armáda nebojovala, neb ji v tom zabránilo politické vedení. Aktivní zálohy tento problém vůbec neřeší. Proto je potřeba domobrana právě takového typu, která na politiky a armádní velení zvysoka kašle a je decentralizovaná, tedy nemůže dostat z velení rozkazy, které ji budou paralyzovat. Odkazuji na minutemeny Amerického boje za nezávislost.

Abych uvedl na příkladu. V Evropě bude krize a do Čech vrhnou hordy muslimských a černošských imigrantů přes Německé hranice. Je velmi dobře možné, že ve velení armády bude vlastizrádce typu generála Petra Pavla a ministrem národní obrany někdo typu Karla Schwartzenbergera a ti vydají armádě pokyn nebránit tomuto procesu obdobně jako tomu bylo v letech 1938 a 1968. Armáda samozřejmě - stejně jako tehdy - poslechne. To, co potřebujeme, je domobrana, která bude mít flintu u každého člobrdy na zdi a tito lidé pošlou ministra i generála do pr..le, zvěsej tu flintu z hřebíku a bez ohledu na pakáž v Praze budou chránit hranici a své rodiny. To je domobrana. A to je přesně to, čemu chtějí politici zabránit pokusy o vznik všelijakých aktivních záloh, které budou mít stejně zbraně někde v armádním skladu a vlastizrádným politickým rozhodnutím se postavit nedokážou.

+5/−7
6.12.2018 18:52
Foto

J56a17k95u20b 95R73o14t62h 5879823401986

Jistě, a proto jsou všichni "domobranci" milovníky rusáckého nacionálně-bolševického režimu. Vy "vlastizrádče". ;-D;-D;-D

+8/−1
6.12.2018 19:05

P64e68t16e26r 60N74e58š45v60a68r83a 8958256962817

Rusy rád nemám neb v roce 44 mi zabili babičku a při jednáních s nimi narazíte na tupost a aroganci. Jako lidi mám Američany raději. To mi ale vůbec nebrání vidět fakta, že Němci provedli invazi na naše území nečetněkrát počínaje Karlem Velikým až po druhou světovou válku - a Rusové nás okupovali jednou v roce 68. Takže dnes se objímat s Němci a považovat Rusy za agresory je totální popření historické zkušenosti. Co dělají Američané po celém světě (ne nám, alespoň zatím) nemá cenu vykládat.

Petr Pavel a mnozí jiní se velmi aktivně pokoušejí dostat ČR do válečného sporu s Ruskem, o který mají zájem Američané, my určitě ne. Jestli toto nenaplňuje definici vlastizrady, tak už vážně nevím, co by ji naplňovalo. Samozřejmě dle hesla "Zloděj křičí "Chyťte zloděje!"" vlastizrádci obviňují z vlastizrady jiné, třeba Zemana.

+4/−5
6.12.2018 19:54

L20e92o75n81a 13B71l56a51h48o75v96á 5820449139273

O sovětizaci Československa po 2. světové válce a zejména po roce 1948 jste zřejmě nikdy neslyšel.

+4/−1
6.12.2018 20:04

P50e88t68e59r 95N53e24š36v26a79r84a 8948366912477

Slyšel. Bylo to hodně špatné, nelíbí se mi to a byl to bohužel následek voleb z roku tuším 47 a toho, že nás spojenci v Jaltě prodali Stalinovi - Churchilovi účast českých letců v bitvě o Británii v tomto kšeftu nijak nebránila. Prostě pokračování Mnichova. A teď těm samým, co nás prodali v Mnichově i Jaltě opět důvěřujeme v rámci NATO. Z historie jsme zjevně neschopni se poučit.

0/−4
6.12.2018 20:13
Foto

M89a93r45t97i54n 27K36l23í56r 7126491718339

Ty volby byly v roce 1946 a už byly dost cinknuté NKVD, ostatně tak jako vše po osvobození, je celkem zajímavé, že Rakouskou na to bylo stejně jako my, tedy dle Jalty osvobozeno SSSR, ale tam komunisti nevyhráli :-/

+1/0
7.12.2018 8:16

P15e66t98e76r 41N88e22š42v57a49r98a 8988756882577

Vlastizrada podle § 309 trestního zákoníku 40/2009 Sb. je trestný čin, jehož se dopustí občan České republiky, který ve spojení s cizí mocí nebo s cizím činitelem spáchá trestný čin rozvracení republiky, teroristického útoku, teroru, záškodnictví nebo sabotáže.

Takže na názory jiných jsem zvědav. Je aktivní snaha zavléci ČR do války s velmocí v zájmu a po boku "spojenců" vlastizradou nebo nikoli?

0/−6
6.12.2018 20:08

J40i24ř12í 95T55i94n61t70ě66r64a 6280319233960

Pane Nešvaro,

nesouhlasím s vaší snahou naroubovat paragraf 309 na naši spolupráci s NATO.[>-]

+3/0
6.12.2018 21:34

P31e68t12e17r 25N81e97š52v71a48r33a 8528756662877

Pokud by NATO byla obranná aliance, pak je vše v pořádku. Pokud NATO bude jednat jako agresor, pak si myslím, že napálit onen paragraf těm, kteří chtějí ČR zatáhnout do války je správné. Ovšem provokace typu Gliwice, Tonkinský záliv nebo aktuálně Kerčský průliv nejsou obrana. Ani pro Nacistické Německo, ani pro USA ani pro Ukrajinu. Je to casus beli, provokace za kterou by měli padat hlavy válečných štváčů. I v případě, že oni váleční štváči budou naši hoši v nažehlených generálských uniformách.

0/−2
6.12.2018 23:32

J77i98ř76í 85T47i10n24t54ě10r71a 6340399773500

Pane Nešvaro,

podle mého názoru, nejste znalý vojenství a svoji neznalost zakrýváte těmito pábitelskými řečičkami. Rv

+3/0
6.12.2018 23:38

V45i27k86t25o85r 61Š86e38d41i20v70ý 8356271270796

Vy víte, že všichni domobranci jsou takového zaměření? Anebo v televizi říkali, že to tak je? :-/

0/0
6.12.2018 23:13

P36e53t86e45r 87N67e21š55v82a88r54a 8548126232397

Putinobijci jsou fanatici, ty nepřesvědčíte, mají svou pravdu. Ostatně myslím, že většinou to nejsou blbci, jenom trolové.

Měli by se rozebrat ti minutemeni. To jsou hrdinové z US boje za nezávislost, ty budou těžko vydávat za Putinovy zelené mužíky.

0/−1
6.12.2018 23:37
Foto

Z26d14e22n15ě70k 34M78a51t13u41š58k10a 7578416685606

pletete si pojem s průjmem, kulantně řečeno

+8/0
6.12.2018 19:08

V84o37k91o22u43n 92V28l16a25d28i98m16i87r 8422748509498

To vse opravdu myslite vazne?

+3/0
6.12.2018 19:19

J72i98ř24í 52K37a72l35o34u39s 5577291829558

Armáda podléhala politickému velení. Proto za naší První republiky vojáci základní služby byli zproštění volebního práva? No, hlavně že Vám je ideově jasno. Jinak toho moc nevíte, ale to nevadí.

+7/0
6.12.2018 19:45
Foto

J16a84n 57H20o12r51n69í64k 6393687725537

Tak ten váš příklad je slušný "maglajz". Srovnáváte dvě události s dosti odlišným průběhem s něčím hypotetickým, co se tomu předchozímu vůbec, ale vůbec nepodobá, jaký má takovéhle srovnání smysl. Imigranti taky přijedou na tankách a přiletí letadlama a začnou obsazovat klíčové instituce?

Nezlobte se na mě, ale to je tak neskutečně hloupá konstrukce, že pak chápu, že z toho jako závěr může vypadnout cokoliv, třeba i ty vaše flinty na zdi. Nebylo by třeba lepší dobudovat to opevnění na hranicích, jednou to nevyšlo, teď by to třeba na migranty udělalo dojem :-).

Hlavně, že nezapomenete jmenovat, kdo za to všechno bude moct :-).

A propó, nemyslel jste spíš Arnolda Schwarzennegera?

0/0
7.12.2018 9:29
Foto

P54a85v96e85l 39K69a48l39a92b41i22s 3687538956931

Karma. Z nejrůznějších víceméně známých důvodů je to citlivá věc.

+7/−1
6.12.2018 16:34

J27a70n 92P29a29v90e72l 8903362808636

Já osobně jsem proti vojenské službě, ale líbilo by se mi, kdyby každý občan ČR strávil během učňáku/střední školy strávil jedny prázdniny výukou ovládání zbraně a základní taktiky. A potom mohl mít doma automatickou zbraň a v případě eskalace vyfasovat granáty či RPG. To by pak byla pravá domobrana.

+4/0
6.12.2018 16:04
Foto

J13a27k31u66b 27R91o39t93h 5269693821636

Jistě, jakmile budeme mít za sebou 500 let demokracie a občanské společnosti, proč ne. Nyní ale vidím tak 50 % spoluobčanů, kterým bych nesvěřil ani prak. :-/

+12/−4
6.12.2018 16:10

J73a28n 59P20a11v61e98l 8603342718816

A jak si myslíte, že lidé mají těch 500 let demokracie bránit? Či se jí naučit? Tohle jsou jen povýšenecké kecy o tom, jak jsou ostatní (krom autora příspěvku) d@bilové

+3/−1
6.12.2018 20:19

M30i35c45h36a59l 84Š10t88a13j67n67r75t 4294201112687

No možná by nebylo špatné se zamyslet jestli by do začátku nebylo lepší trochu hustší síto, než prázdninový kurz a pak sapr do každé rodiny

+1/−1
6.12.2018 20:25

J31a41n 72P42a89v10e49l 8363122378616

V určitých oblastech US mají ten sapr v každé druhé rodině. Automatická zbraň je smrtící zbraň vyrobená pro zabíjení, souhlas. Ale dá se to rozumně ošetřit.

0/0
6.12.2018 23:13
Foto

M77a73r65t96i98n 39K98l70í55r 7256391408439

A proto mají ve US tolik vystříleních škol a firem. Automatické zbraně nemají mezi prostým lidem co dělat. Ošetřit ....;-D, v US to mají také ošetřené.8-o

0/0
7.12.2018 8:23

J91a97n 11P42a48v81e33l 8593252618196

Ono je jedno, jestli jde o automaty či prosté pistole a pušky. Myslíte si, že ve škole udělám o tolik méně škody se dvěma pistolema než automatickou útočnou puškou? Ty pistole na malém prostoru by možná byly účinnější než automatická puška

Jde o kulturu, ne o zbraně.

0/0
7.12.2018 9:06

M57i65c13h15a11l 24Š43t67a37j52n36r56t 4224671282497

Automaty se přeceňují, případnému šílenému střelci poskytnou výhodu jen když je fakt hustý dav. Výjimečně mají média pravdu, když se bojí samonabijecich pušek odvozených od M16. Se správným zaměřovačem slušně zasahuje i mizerný střelec. Což se třeba o pistoli říct nedá.

0/0
7.12.2018 20:25
Foto

J26a82n 49H90o56r74n75í42k 6603117775797

Demokracii je potřeba nejdřív vybudovat a ztotožnit se s ní, aby bylo co chránit. Jo, máme ústavu, zákonodárství, soudnictví, který jsou postavený na demokratických principech. To je ale úplný začátek. Aby to mohlo fungovat, musí ta demokracie bejt v lidech, no a to nám ještě chvilku potrvá.

0/0
7.12.2018 9:33
Foto

K85a96r31e43l 81C67a94c66h 8899264475944

Děkuji, ale takové skautíky s automatickými zbraněmi již máme. Vojnu ne, ale zbroják jo. No a nějaký výcvik? Nejraději virtuálně u počítače. Jenže pro použitelnost v případě vojenského nasazení je nutná také tělesná zdatnost a hlavně bezpodmínečná disciplína. Ta disciplína spočívá ve schopnosti podřídit se velení bez diskusí. Kdo toho schopen není, nemá pro tyto účely žádnou cenu. Takový dobrovolník by byl jen na obtíž.

+2/0
6.12.2018 18:15

J98a77n 30P85a36v93e95l 8403332488646

Pletete si pojmy s dojmy. Pokud by došlo na nejadernou válku, nenaběhla by domobrana a nezačala by kopat zákopy. V otevřené válce skutečně nemá domobrana moc šancí. A to by mohla mít klidně disciplínu německou.

+1/0
6.12.2018 20:24
Foto

M31i72c35h62a44l 97G83r65e84š41l92i75k 9801766592236

Keď som bol v armáde, veliteklia boli opatrný a niektorým týpkom proste zbraň do rúk nedali. Keď sa šlo na streľby, tak dotyční vyfasovali nejaké neškodné služby... škrabali zemiaky v kuchyni, stolíky a tak podobne...

0/0
7.12.2018 9:05
Foto

J60a66k50u68b 39R84o28t56h 5749173791756

R^Přesné. A poznámka - oni přece nechtějí s armádou spolupracovat. Ve valné většině jsou ty pseudomilitární organizace orientované na Rusko, a AČR jako součást NATO je něco, co nenávidí. Nejde jim o obranu, ale ideologickou činnost pod čepičkou branné výchovy.:-/

+12/−3
6.12.2018 15:50

J69a83n 39Z83í85m29a 3103575553727

Trefné a přesné. Líp bych to nenapsal. Je milé, že na tohle téma píše někdo, kdo je odborník. Díky za hezký článek. !!

+7/−1
6.12.2018 15:23
Foto

D98a35v66i76d 81K72a36r51á67s50e37k 1199395551905

Pardon, v článku mám chybu, a už to bohužel nejde opravit: odkaz na Finskou branně výcvikovou společnost omylem vede na stránky Aktivní zálohy AČR. Má vést sem: https://en.wikipedia.org/wiki/National_Defence_Training_Association_of_Finland

+4/0
6.12.2018 14:07

J54i88ř50í 94T74i48n82t41ě43r95a 6540569743290

Pane Karásku,

díky za upozornění. R^

+1/0
6.12.2018 21:38

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz